מור שחורי-סטאל,פסיכולוגית קלינית בתל אביב ורעננה
גישתי הטיפולית
גישתי הטיפולית הנה הגישה הפסיכודינמית
הגישה הפסיכודינמית, רואה באדם, כמורכב מרבדים שונים, שחלקם מודעים ומוכרים לו ואחרים לא, ומושפע לאורך חייו מעברו ומקשריו המשמעותיים המוקדמים גם באופנים שהוא לא תמיד מודע להם. הגורמים הלא מודעים הללו, יכולים להוביל לסימפטומים או לתכונות אישיות שונות, לקשיים במערכות יחסים ובעבודה או להפרעות במצב הרוח והדימוי העצמי.
טיפול פסיכולוגי מאפשר להגיע לתובנות כיצד גורמים לא מודעים אלו משפיעים על מערכות יחסים עכשוויות ועל דפוסי התנהגות ושואף לעזור למטופל להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים שבחייו ולעבור התפתחות בחיים החיצוניים והפנימיים. הטיפול גם שואף ליצור שינוי והטבה ארוכי טווח לגבי אותם גורמים לא מודעים הנמצאים במקור הקשיים.

אני מאמין
אני מאמינה ביכולתה של נפש האדם לגדול, לרפא עצמה, להשתנות ולצמוח ובזכותו של כל אדם לפעול על מנת לשפר את איכות חייו. מפגש טיפולי מיטיב מאפשר את תהליך הצמיחה הטבעי, שמסיבות שונות לא יכול היה להתממש דיו.
כל אדם הוא ייחודי וכל נפש היא עולם ומלואו. טיפול פסיכודינמי במיטבו הוא טיפול הקשוב לעולמו הייחודי והספציפי של כל מטופל, ומתאים את אופן הטיפול, תדירות הפגישות וקצב התהליך, לצרכיו הספציפיים, מתוך עמדה רגשית של קרבה אישית, אנושית, אמפטית ונטולת שיפוטיות.
אני מאמינה שבכל אדם ישנם מקומות כאובים וחשוכים, המאפילים על חייו, עימם קשה לו להתמודד ואותם הוא מפחד לפגוש. בתוך המפגש הטיפולי המוגן והבטוח, לפי הקצב והבחירה של המטופל, ניתן לגעת בהם ולהאיר אותם, לבחון כיצד הם משפיעים על חיי המטופל וכיצד להתמודד איתם. דרך ההכרות והקשר שנרקם בין השניים מתאפשר תהליך ההתפתחות הנפשית המותאם לצרכי המטופל.
2009 © Mor Shechory-Stahl
מור שחורי-סטאל, פסיכולוגית קלינית, רעננה ותל אביב. נייד: 054-5201895 אימייל: mor.shechory@psychologit.com